maanantai 19. elokuuta 2019

Oppimistehtävä 4c

Sosiaalinen media tulee tulevaisuudessa olemaan varmasti entistäkin laajemmin varsinkin markkinoinnin apuvälineenä yrityksille. Lisäksi esimerkiksi suoratoistopalveluiden (Netflix) toimintaa saatetaan haastaa entistä enemmän muiden palveluiden kautta (esim. IG TV).

Yksityishenkilönä sosiaalisessa mediassa toimivan kannattaa miettiä julkaisujaan paitsi nykyisen työnantajansa näkökulmasta, myös mahdollisten tulevien työnantajien kannalta. Netistä on käytännössä mahdotonta poistaa mitään lopullisesti ja on aivan normaali käytäntö googlata rekrytoitavat henkilöt työhaastatteluprosessin aikana.

Yksityishenkilön on myös mahdollista vaikuttaa yritysten näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa. Omaan "feediin" voi vaikuttaa yleisesti esimerkiksi piilottamalla itselle epämieluisaa sisältöä tai muokkaamalla näytettävien mainosten asetuksia. Tämän lisäksi suuremmissa määrin voimme vaikuttaa yritysten näkyvyyteen esimerkiksi Facebookissa rajoittamalla tykkäämistämme kyseisen yrityksen julkaisuista. Facebook (kuten myös Facebookin omistama Instagram) perustavat ehdotukset pitkälti omiin aikaisemiin tykkäyksiin, mutta myös kavereiden ja seurattavien toimintaan kyseisessä palvelussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti